De formule voor een succesvolle website

Veel mensen vragen mij hoe ze hun website succesvoller kunnen maken. Daarbij merk ik dat er nog veel verwarring ontstaat over het meten van de succesfactor van een website. Voor bedrijven heb ik een formule ontwikkeld die duidelijk aangeeft hoe je het succes kunt meten, en hoe je dit succes kan beïnvloeden. Bij een effectieve website of webshop draait het om één zeer eenvoudige formule. Je hoeft geen Einstein te zijn om deze formule toe te kunnen passen op je website.

De formule luidt:  B x C = €

(meer…)

Lees meer

Bijenkorf leert van IKEA

Hoe verkoop je mensen in een winkel meer? Ik schets twee situaties, jij mag kiezen: Situatie A, je geeft de klant een zo kort mogelijke route naar de afdeling waar zijn gewenste product ligt. OF Situatie B, je laat de klant door je winkel meters maken om via een omweg bij de gewenste locatie te komen…. Het antwoord weten? Lees verder! (meer…)

Lees meer

Google Adsense nu ook searchbased

Op veel websites vindt je ze, de advertenties ‘by google’. Ook bekend als het inhoudsnetwerk of Adsense. De kracht van deze reclames was dat de reclame aansloot bij de inhoud van de pagina. Op een site over scheren zette Google automatisch advertenties voor scheermesjes. Echter gaat google nu een stap verder.

In de basis worden de advertenties getoond op paginainhoud, maar nu breidt Google dit uit naar je zoekhistorie. Althans, dan merkte ik net zelf! (meer…)

Lees meer

Goede doelen verliezen goede naam!

Ik ben niet vies van reclame. Het is nodig om mensen soms een beetje te irriteren, want anders komt je boodschap niet over. Maar je moet wel oppassen als bedrijf/merk dat je niet een slecht imago krijgt door irritante reclames of opdringerig gedrag. Dat geldt voor commerciële bedrijven maar ook voor non-profit organisaties zoals de goede doelen! (meer…)

Lees meer

Google gebruikt Adsense voor penalties

Google biedt een hele reeks aan diensten aan. Nu blijkt dat de informatie die uit verschillende diensten verkregen wordt, door Google wordt ingezet bij het bepalen van de zoekresultaten. Voor zoekmachine optimalisatie is het daarom erg belangrijk welke domeinnamen met elkaar verbonden worden binnen een google account. Dit kan namelijk penalties van Google opleveren! (meer…)

Lees meer

Zo voorspelt Derren Brown de lotto

Afgelopen week stond Engeland op zijn kop. Ilussionist Derren Brown heeft de trekking van de lotto correct voorspeld! Alle balletjes werden voor de trekking door de illusionist op volgorde gelegd en bleken de juiste uitslag.

Aangezien ik de trucs van Derren Brown altijd met plezier bekijk zou ik kunnen overwegen te verkondigen dat hij daadwerkelijk een gave heeft. Echter berust de truc op een simpel foefje welke ik graag verklap. Enkel voor de geinteresseerden die niet bang zijn teleurgesteld te worden… (meer…)

Lees meer