Het 7e Geheim van Cialdini!

De meeste marketeers zijn bekend met de 6 beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Na maarliefst 32 jaar presenteert Cialdini het 7e beïnvloedingsprincipe: Het nakomertje van Cialdini. Aan de hand van deze blog vertel ik hoe jij als slimme ondernemer je voordeel kunt doen met dit 7e overtuigingsprincipe.  

(meer…)

Lees meer

Het geheim van klanten op internet

Succesvol worden op internet. Hoe je dat moet aanpakken is voor veel mensen een raadsel. Nu weet ik dat het niet het meest makkelijke is om te doen, maar het is echter ook niet zo ingewikkeld als de kwantumfysica. Je kan namelijk gewoon met een beetje verstand prima redeneren hoe je bedrijf succesvol wordt. (meer…)

Lees meer

Internet Marketing Essentials

Ik heb een video opgenomen om ondernemers uit te leggen dat internet marketing niet ingewikkeld is. Deze video legt de essentie van internet marketing bloot. Tevens verklap ik het geheim hoe je snelle groei en succes kan bereiken. (meer…)

Lees meer

Klantenbinding is big business!

Ieder zichzelf respecterende winkel heeft er aan gedacht, een loyaliteitsprogramma voor zijn klanten. En of het nu gaat om zegeltjes sparen, voetbalplaatjes sparen, een voordeelkaart of zelf een betaalde kortingskaart. Het draait allemaal om één ding: De klant terug laten komen naar de winkel. Die business is veel geld waard. Een Nederlands bedrijf wat loyaliteitsprogramma’s opzet is voor een groot deel opgekocht voor maar liefst 260 miljoen euro. Maar wat is het geheim van spaaracties? Ik legde het uit aan de NOS op radio1 en op TV en licht het toe in dit blog. (meer…)

Lees meer

Ondernemers laten Pasen in de kou staan.

Ondernemers kunnen veel meer omzet halen uit het Paasfeest. Nu is het een feest waar vooral de supermarkten op inspelen. De eieren, chocolade en feeststollen liggen in de winkels naast het speciale luxe Paas-assortiment. Naast de traditionele brunch wordt nu ook het Paas-diner op de kaart gezet met ‘delicieuze’ producten. Dat doen o.a. Albert Heijn en Lidl heel slim. Maar de rest van de bedrijven blijft duidelijk achter!

(meer…)

Lees meer

De keerzijde van het krijgen

“Krijgen is altijd beter dan geven”, dat denken de meeste mensen in ieder geval! Maar krijgen heeft een keerzijde. Als je iets krijgt treed er namelijk een effect op wat we wederkerigheid noemen. Deze wederkerigheid kennen we al “bij iemand in het krijt staan” of “nog iets van iemand tegoed hebben”. Opzich niks mis mee, zeker niet als het een bekende is, een vriend, collega of familielid. Maar als het een bedrijf is, instantie nog erger ene crimineel is, kan het je duur komen te staan! (meer…)

Lees meer