Ondernemers laten Pasen in de kou staan.

Ondernemers kunnen veel meer omzet halen uit het Paasfeest. Nu is het een feest waar vooral de supermarkten op inspelen. De eieren, chocolade en feeststollen liggen in de winkels naast het speciale luxe Paas-assortiment. Naast de traditionele brunch wordt nu ook het Paas-diner op de kaart gezet met ‘delicieuze’ producten. Dat doen o.a. Albert Heijn en Lidl heel slim. Maar de rest van de bedrijven blijft duidelijk achter!

Waar bij Kerst een versierde kerstboom met cadeautjes heeft, Valentijn een romantisch verrassingsgeschenk en Sinterklaas een zak vol cadeautjes heeft, moet Pasen het doen met gekookte eieren. Daarmee komt de ondernemer aanhoudende winter niet mee door. Daarom mijn oproep aan ondernemers om creatief met Pasen om te gaan. Buig de traditie om! Laat mensen cadeautjes voor elkaar verstoppen in plaats van eieren. Dat doet de kassa een stuk beter rinkelen. En als de Paastak ieder jaar vol wordt gehangen met andere kleuren glazen eitjes, dan kan de omzet die met Kerst in de boom wordt gehangen, met Pasen in de tak! In België verdienen de posterijen leuk bij met een postzegel met Chocolade geur en smaak, slim bedacht van de zuiderburen!

 

Natuurlijk zijn er grenzen. De gekleurde levende kuikentjes uit Azië gaan te ver. Dat is hartstikke leuk in je woonkamer, maar we hebben het wel over levende wezens, niet over accessoires. Maar met enige creativiteit is Pasen straks ook een feest voor de middenstand, in dezer dagen matig gevulde kassalade.





Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik hoor het graag als je vragen of opmerkingen hebt. Plaats ze hieronder. Je e-mailadres blijft privé en wordt niet op de site getoond.