webdesign: eerst denken dan bouwen

De titel klinkt zo logisch, maar het gebeurt nog zo vaak NIET. Bij veel websites is het uitgangspunt de professionele lay-out. Echter is een website meer dan een leuk plaatje: Een website is een marketinginstrument. Want het is leuk als uw buurman zegt dat uw site er mooi uitziet, maar u wilt toch uiteindelijk dat uw website effectief is, en u meer oplevert dan hij heeft gekost! Met doelgericht webdesign zorg je ervoor dat je je website ook daadwerkelijk benut voor je bedrijf.

Voordat je begint met een ontwerp voor je website moet je je doel en doelgroep vaststellen. Dan weet je wat je bij welke mensen wilt bereiken met je website. Pas als je dit duidelijk hebt kan je daar vanuit beredeneren wat er op je website moet komen te staan, en hoe die website eruit moet komen te zien.

Hierna maak je een logische indeling. Welk element moet waar op de pagina komen te staan. Hoe ga je ervoor zorgen dat je doel bereikt wordt? Daarvoor is de indeling van je website van groot belang.

Pas als je het plan, de indeling en een navigatie gemaakt hebt voor je pagina komt de doos kleurpotloden en photoshop pas tevoorschijn. Nu kan een saus over de website gegoten worden die zorgt voor een goede uitstraling, passend bij de doelgroep.

Kortom: Bij het bouwen van een website zijn er veel elementen die veel belangrijker zijn dan een fancy lay-out!


Tags:




Reageer hier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Ik hoor het graag als je vragen of opmerkingen hebt. Plaats ze hieronder. Je e-mailadres blijft privé en wordt niet op de site getoond.